czwartek, 14 czerwca 2018

Przesuwanki magnetyczne

Chciałabym się z Wami podzielić pomysłem, dzięki któremu usprawnicie z dziećmi koordynację wzorkowo – ruchową, ale również rozwiniecie słownictwo czy poćwiczycie głos.
Najpierw kilka słów o tym jak wykonać pomoc. Za pomocą kreatora serwisu Printoteka przygotowałam karty, na których umieściłam rożne obiekty, jak również rośliny. Możecie też poszukać obrazków w Internecie i wkleić do Worda. Następnie wydrukowałam i kolorowymi mazakami dorysowałam różne linie. Jak na zdjęciach poniżej.





Zostawiłam również kilka kart bez narysowanych linii, dzięki czemu będę miała dodatkowy wariant ćwiczeń.


Karty zalaminowałam (aby były sztywniejsze) i włożyłam dodatkowo w koszulki (będzie mi łatwiej przechowywać i zmazywać mazaki suchościeralne).
Wydrukowałam również pojazdy, owady i ptaki, które wycięłam i również zalaminowałam. Do wyciętych obrazków przykleiłam za pomocą kleju na gorąco małe blaszki zakupione w markecie budowlanym, do których przyczepia się magnes.



Naszykowałam magnes, mazaki suchościeralne i ściereczkę.
Tak przygotowaną pomoc wykorzystuję w następujący sposób:

·        Proszę dziecko, by wodziło palcem po narysowanych liniach (w ten sposób mogą ćwiczyć nawet bardzo małe rączki). Możemy też rysować mazakiem suchścieralnymi po narysowanych liniach – tutaj możemy zrobić kilka wariantów – dla dzieci starszych i młodszych – większe i mniejsze szlaczki. Ostatnia możliwość to wybieramy pojazd/owada lub ptaka, kładziemy na początku linii, od drugiej strony kartki doczepiamy magnes i przesuwamy obrazek do obiektu lub rośliny za pomocą magnesu. Możemy również poprosić dziecku o narysowanie własnych linii i przesuwanie magnesu po narysowanej przez siebie linii. Z małych obrazków możemy utworzyć również przeszkody a zadaniem dziecka będzie tak rysować linie, by obtoczyć pętlą każdy z obrazków.



·        Pomoc wykorzystuję również do rozwijania słownika dziecka. Dzieci nie tylko utrwalają nazwy pojazdów, ptaków i owadów, ale także mogą poćwiczyć odmianę. Przykładowo przesuwam traktor w stronę szkoły, pytam: „Gdzie jadę? Odp.:  „Do szkoły”. Pyt.: „Czym jadę?”, odp. „Traktorem”.  Pyt.: „Gdzie jestem?”, odp. „W szkole”. Pyt.: Skąd wracam? Odp.: „Ze szkoły” itp.

·        Karty możemy wykorzystać również do ćwiczeń głosowych. Dziecko układa palec na linii i przesuwając go wymawia jedną z samogłosek.


Przesuwanie obrazków za pomocą magnesu to świetna zabawa, która przy okazji ćwiczy funkcje motoryczne oraz pomaga rozwijać mowę. Zachęcam Was do jej wykonania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz