Chciałabym się z Wami podzielić pomysłem, dzięki któremu
usprawnicie z dziećmi koordynację wzorkowo – ruchową, ale również rozwiniecie
słownictwo czy poćwiczycie głos.
Najpierw kilka słów o tym jak wykonać pomoc. Za pomocą
kreatora serwisu Printoteka przygotowałam karty, na których umieściłam rożne
obiekty, jak również rośliny. Możecie też poszukać obrazków w Internecie i
wkleić do Worda. Następnie wydrukowałam i kolorowymi mazakami dorysowałam różne
linie. Jak na zdjęciach poniżej.
Zostawiłam również kilka kart bez narysowanych linii, dzięki
czemu będę miała dodatkowy wariant ćwiczeń.
Karty zalaminowałam (aby były sztywniejsze) i włożyłam
dodatkowo w koszulki (będzie mi łatwiej przechowywać i zmazywać mazaki
suchościeralne).
Wydrukowałam również pojazdy, owady i ptaki, które wycięłam
i również zalaminowałam. Do wyciętych obrazków przykleiłam za pomocą kleju na
gorąco małe blaszki zakupione w markecie budowlanym, do których przyczepia się
magnes.
Naszykowałam magnes, mazaki suchościeralne i ściereczkę.
Tak przygotowaną pomoc wykorzystuję w następujący sposób:
· Proszę dziecko, by wodziło palcem po narysowanych liniach (w ten sposób mogą ćwiczyć nawet bardzo małe rączki). Możemy też rysować mazakiem suchścieralnymi po narysowanych liniach – tutaj możemy zrobić kilka wariantów – dla dzieci starszych i młodszych – większe i mniejsze szlaczki. Ostatnia możliwość to wybieramy pojazd/owada lub ptaka, kładziemy na początku linii, od drugiej strony kartki doczepiamy magnes i przesuwamy obrazek do obiektu lub rośliny za pomocą magnesu. Możemy również poprosić dziecku o narysowanie własnych linii i przesuwanie magnesu po narysowanej przez siebie linii. Z małych obrazków możemy utworzyć również przeszkody a zadaniem dziecka będzie tak rysować linie, by obtoczyć pętlą każdy z obrazków.
· Pomoc wykorzystuję również do rozwijania słownika dziecka. Dzieci nie tylko utrwalają nazwy pojazdów, ptaków i owadów, ale także mogą poćwiczyć odmianę. Przykładowo przesuwam traktor w stronę szkoły, pytam: „Gdzie jadę? Odp.: „Do szkoły”. Pyt.: „Czym jadę?”, odp. „Traktorem”. Pyt.: „Gdzie jestem?”, odp. „W szkole”. Pyt.: Skąd wracam? Odp.: „Ze szkoły” itp.
· Karty możemy wykorzystać również do ćwiczeń głosowych. Dziecko układa palec na linii i przesuwając go wymawia jedną z samogłosek.
Przesuwanie obrazków za pomocą magnesu to świetna zabawa,
która przy okazji ćwiczy funkcje motoryczne oraz pomaga rozwijać mowę. Zachęcam
Was do jej wykonania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz