wtorek, 29 stycznia 2019

Bingo sylabowe



To, że warto uczyć dzieci czytania metodą sylabową to z pewnością wiecie (choć  często słyszę od rodziców, że nauczyciele każą czytać dzieciom za pomocą literowania L). To, że fajnie jest się bawić przy nauce czytania też pewnie wiecie. I to, że gra Bingo jest super zabawą, którą można wykorzystać na wiele sposób w nauce wszystkiego (w nauce jeżyków obcych, w treningu ortograficznym, w utrwalaniu prawidłowej wymowy) też pewnie wiecie!:)
Więc ja tylko, w ramach przypomnienia, napiszę zasady, a Wy pobierajcie grę i korzystajcie z tego wszyscy! Wszyscy, którzy właśnie ćwiczycie czytanie metodą sylabową ze swoimi dziećmi lub uczniami J.
Przygotowanie gry: drukujemy trzy plansze. Wycinamy wyrazy z tej planszy, na której są nożyczki. Wycięte napisy składamy na pół, tak by nie można było ich widzieć podczas losowania. 

Każdy uczestnik gry układa przed sobą jedną planszę (ja przygotowałam plansze dla dwóch graczy – jeśli chcecie, aby grało więcej osób to zaraz napiszę jak to zrobić).
Zaczynamy grę. Uczestnicy losują na zmianę karteczki i czytają znajdujące się na nich wyrazy (oczywiście sylabami!). Wyczytane słowo gracze znajdują na swojej planszy i skreślają. Ta osoba, która jako pierwsza skreśli 5 wyrazów w linii poziomej, pionowej lub po skosie mówi BINGO i wygrywa. Jeśli chcecie zagrać kilka razy (a wierzcie mi - dzieci nie będą chciały skończyć na jednej rundzie - możecie zaznaczać wylosowane wyrazy np. guzikami, kasztanami).

Przygotowałam dla Was również pustą planszę z liniaturą. Jeśli chcecie, aby dzieci poćwiczyły dodatkowo pisanie lub macie więcej uczestników to rozdajcie  im kartki z liniaturą i kartkę z wyrazami. Uczestnicy wpisują na swojej karcie wyrazy (wpisują wyrazy w dowolne kratki – nie musi, a nawet nie może być tak samo). Aby wyrazy się nie powtórzyły mogą skreślać na karcie z wyrazami to co już przepisali. Następnie w trakcie gry i losowania karteczek skreślają wyrazy na kartach, gdzie sami zapisywali wyrazy.

Karty do gry w Bingo pobierzecie TUTAJ.
I pamiętajcie, aby CZYTAĆ SYLABAMI, bo oprócz fajnej zabawy macie też doskonalić technikę czytaniaJ.
Zainspirowałam Cię? To wspaniale!
Będzie mi bardzo miło, jeśli mi o tym powiesz –  w komentarzach na blogu lub na Facebooku.
Staram się dzielić swoimi pomysłami na bieżąco (choć praca i niemowlak skutecznie mi to utrudniają ;)) -   jeśli polubisz
moją stronę na FB, niczego nie przegapisz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz